Een organisatie aanmaken, hoe doe je dat?
Om een organisatie pagina te kunnen maken is het eerst nodig een persoonlijk profiel te creëren. Dit profiel fungeert als de contactpersoon van de organisatie. Na het aanmaken van een organisatie pagina kunnen naar wens contactpersonen aan de organisatie worden toegevoegd en verwijderd.
Waarom moet ik een persoonlijk profiel aanmaken om mijn organisatie aan te kunnen melden?
Om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan hoe jouw organisatie functioneert, kunnen naar wens contactpersonen worden toegevoegd aan één organisatie. Daarnaast gebruiken we het persoonlijk profiel om de organisatie te verifiëren, zodat we zeker weten dat de persoon die de organisatie aanmaakt ook daadwerkelijk actief is voor jouw organisatie.
Stap 1: Een persoonlijk profiel creëren
Om je te registreren klik je op de homepage rechtsboven op account aanmaken. Je kunt ervoor kiezen je via facebook te registreren, of via je email.
Registreren via Facebook:
- Druk op de blauwe knop “Meld je aan met Facebook”
- We halen je gegevens, zoals je naam, email en foto, vanzelf op van facebook.
Registreren via Email:
- Vul je voornaam en achternaam in
- Vul het e-mailadres in waarop je meldingen wilt ontvangen
- Geef je wachtwoord op
- Ga akkoord met de algemene voorwaarden door aan te vinken
- Druk op de knop “registreer”
Stap 2: Een organisatie profiel creëren
Na het creëren van je persoonlijke profiel kun je nu een organisatie pagina aanmaken.
- Druk op het kopje “Meer” in de witte navigatiebalk bovenin je scherm
- Klik vervolgens op “Organisatie toevoegen”
- Vul het formulier in:
Naam organisatie
Vul hier de naam van je organisatie in.
Link
Dit is de link naar je uiteindelijke pagina, deze wordt automatisch gegenereerd. Je hoeft hier niets aan te veranderen.
Adres organisatie
Geef hier het adres van je organisatie op. Het adres van je organisatie wordt gebruikt om de locatie van de vacatures van jouw organisatie te bepalen wanneer je per vacature geen specifieke locatie opgeeft.
Website
Hier kun je de URL van de website van je organisatie toevoegen. Deze maken we zichtbaar op je organisatieprofiel, zodat geïnteresseerden meer informatie over jouw organisatie op kunnen zoeken via je eigen website.
Type organisatie
Geef hier het type organisatie aan dat jouw organisatie is.
Over ons
Vertel hier meer over de missie van jouw organisatie, wat voor activiteiten jullie ondernemen en waarom, en eventueel andere zaken die belangrijk zijn voor vrijwilligers om te weten.
Logo
Hier kun je het logo van je organisatie uploaden.
Achtergrondfoto
Voeg hier een foto van je organisatie toe. Bijvoorbeeld een foto van je team of de doelgroep waar je je als organisatie voor inzet. Deze foto wordt weergegeven op je organisatiepagina en op je vacature pagina’s mits je geen specifieke foto per vacature toegevoegd hebt.
Categorie goede doel
Selecteer hier maximaal drie categorieën of thema’s waarvoor jouw organisatie zich inzet. Probeer zo specifiek mogelijk te zijn, zodat vrijwilligers duidelijk weten waar jouw organisatie voor staat. Het heeft geen zin om categorieën te selecteren die niet passen bij jouw organisatie, dit zal slechts tot negatieve ervaringen van potentiële vrijwilligers leiden.
- Druk nu op de knop “Aanmaken” om je organisatie aan te maken
- Je kunt nu verder aan de slag, bijvoorbeeld met het aanmaken van vacatures of evenementen, echter kun je deze pas publiceren nadat jouw organisatie is goedgekeurd.
Stap 3: Het goedkeuren van je organisatie / Waarom moet mijn organisatie goedgekeurd worden en hoe lang duurt dat?
Nadat je jouw organisatie hebt aangemaakt zullen wij zo snel mogelijk (in ieder geval binnen 24 uur) jouw organisatie goedkeuren zodat je aan de slag kunt met het werven van vrijwilligers. Het goedkeuren van je organisatie dient ervoor om te controleren dat de kwaliteit van het platform gewaarborgd blijft en er bijvoorbeeld geen organisaties geplaatst worden door personen die niet voor die organisatie actief zijn.